Det riktiga oppositionspartiet!

I onsdags var det nämndsammanträde i Karlstad. Det var mycket ärenden som skulle avhandlas i samtliga nämnder och hela 16 protokolls- och reservationer lämnande vi in tillsammans. Här kommer en liten sammanfattning vad som skedde i varje nämnd (texterna kan komma att uppdateras):

barn- och ungdomsnämnden så lämnade vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020 – 2022, där vi beskrev att vi ska återkomma om ett eget förslag till budget senare under våren. Vi lämnade även ett yrkande att ha kvar läxhjälp för att alla elever i grundskolan, som denne styrande minoriteten vill ta bort på grund av att statsbidrag inte blev beviljat för oss. Där yrkade vi att vi skulle ha kvar läxhjälp för alla elever i grundskolan och tyvärr blev det avslag på det yrkande och den styrande minioriten vann och läxhjälpen försvinner.

I vård- och omsorgsnämnden så lämnade vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020-2022, där vi beskrev att vi ska återkomma med ett eget förslag till budget senare under våren.

teknik- och fastighetsnämnden så lämnande vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020 – 2022, där vi beskrev att vi ska återkomma med ett eget förslag till budget senare under våren. Vi lämnade även en protokollsanteckning på ärende om bro mellan Råtorp och Färjestad som vi även rösta nej till. Vi lämnande även ett yrkande om vidare utredning efter vår motion om bättre vinterväghållning samt två reservationer för våra båda motioner, skötsel Skutberget och bättre vinterväghållning.

kultur- och fritidsnämnden så lämnade vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020-2022, där vi beskrev att vi ska återkomma med ett eget förslag till budget senare under våren.

samhällsbyggnadsnämnden så lämnande vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020-2022, där vi beskrev att vi ska återkomma med ett eget förslag till budget senare under våren. Vi yrkade även på återremiss för gatunamn men det yrkande föll. Vi la även en protokollsanteckning kring äldre hus i detaljplan Östra Kroppkärr. Förutom detta antog enig nämnd bygglov för padel- och aktivitetshall på Tormestad trots att detaljplanen inte hämndgirig denna användning. Men det kommer bli ett bra tillskott till Karlstad!

gymnasienämnden så lämnande vi en protokollsanteckning gällande strategisk plan- och budget 2020-2022, där vi beskrev att vi ska återkomma med ett eget förslag till budget senare under våren.