LIVESHOW | Pride 2020 – var med oss!

Kära HBTQ-plussare, anhängare och kamrater!

Inför årets Pride så anordnar vi en digital Liveshow som du kan ta del av på vår Facebook sida. Vi har också även tagit fram några aktiviteter som du kan delta i om du vill engagera dig än mer inför årets Pride. Nedan följer en lista på de aktiviteter och event vi har att erbjuda och vi hoppas att du är med oss och uppmärksammar HBTQ+ -personers rättigheter den 28:e Augusti, året runt och varje dag.

HBTQ+ i världen & på landsbygden; om att fly, gömma sig & kämpa

28 AUGUSTI – 18:00-20:00 – LIVE PÅ FACEBOOK

Temat inför i år är HBTQ+ i världen & på landsbygden; om att fly, gömma sig & kämpa. Var med oss när Håkan Svenneling möter lokala HBTQ+ -aktivister, arrangörer och politiker för att prata om hur det är att vara normbrytande i världen och på landsbygden. Ett samtal om möjligheter och utmaningar, om aktuella händelser och erfarenheter utifrån perspektiv fria från Stockholms centrism.

Klicka här för att komma till vår liveshow

Vittnesmål & erfarenheter: om att vara HBTQ+ -person  utanför storstan

Är du en HBTQ+ person som levt eller lever utanför storstäderna? Vi vill i  samband med vår livesändning kunna ta del av dina tankar och erfarenheter! Nedan följer ett anonymt frågeformulär som vi gärna vill att du svarar på och som kommer att vara med under vår liveshow.

Formuläret ger svar som är helt anonyma, vi får alltså ingen data om vem som har besvarat frågorna.

Klicka här för att svara på frågor

Håll min hand

Vi har fått stafettpinnen av HBTQ+ -vänstern i Stockholm, tillsammans skapar vi världens längsta Pridetåg! Ta någon du gillar i handen och gå en promenad i solidaritet med alla HBTQ+ -personer som inte kan visa sin kärlek öppet. Tänk på att hålla avstånd och tvätta händerna noga!

Gå in på: Håll min hand

• Klicka i hur långt du vill gå och registrera din sträcka
  • Uppmuntra fler att gå med genom att dela din insats
  • Ut och gå din sträcka och lägg upp en bild med #hållminhand

Insamling: HBTQ+ -personer på flykt

I samband med vår liveshow har vi bestämt oss för att föra fram UNHCR:s stödjande insatser kopplat till HBTQ+ -flyktingar. HBTQ+ -personer utsätts dagligen för våld och förföljelse – världen över. I vissa länder straffas de med döden. Många tvingas fly för att överleva. Ingen ska behöva leva i skräck på grund av den du är. UNHCR skyddar HBTQ+ -personer som tvingas fly från våld och förföljelse.

Skänk en slant till UNHCR

Glöm inte vår LIVESHOW den 28:e Augusti på  vår Facebook-sida, vi ses då!

Glada regnbågshälsningar från våra pride-arrangörer,

Johanna Sköld, Freja Larsson, Fia Forsberg & Sabina Jakupovic